Cliëntportaal

direct naar het cliëntportaal

Het Saffier cliëntportaal geeft u de mogelijkheid tot inzage in het elektronisch cliëntendossier van uzelf of uw naaste.

Op deze pagina vindt u meer informatie over het praktisch gebruik van het cliëntportaal:

  • Wat is het cliëntportaal?
    Cliënten die op een locatie van Saffier wonen, hebben een elektronisch cliëntendossier (ECD). Hierin staat onder andere welke afspraken er gemaakt zijn over de zorgverlening en registratie van de uitvoering daarvan.
    Cliënten, mantelzorgers en vertegenwoordigers hebben de mogelijkheid om het elektronisch cliëntendossier in te zien via het cliëntportaal. De toegang is strikt persoonlijk.
  • Hoe meld ik me aan voor het cliëntportaal?
    Nieuwe cliënten kunnen zichzelf en/of hun contactpersoon aanmelden via het aanmeldformulier dat verstrekt wordt bij de opname. Indien een cliënt hiertoe niet in staat is, moet dit worden vastgesteld door een arts en kan de vertegenwoordiger van de cliënt zichzelf en evt. andere contactpersonen aanmelden.
    Huidige cliënten kunnen dit formulier opvragen bij hun contactpersoon.
  • Hoe maak ik een wachtwoord aan?
    Na aanmelden kunt u binnen 2 werkdagen inloggen op het cliëntportaal. Hier vindt u een link naar het inlogscherm van het cliëntportaal. Klik in het openingsscherm op ‘wachtwoord opvragen’. U ontvangt een welkomstmail waarmee u een wachtwoord kunt aanmaken.
  • Ik krijg geen welkomstmail.
    De welkomstmail kan in uw ongewenste mail terecht zijn gekomen. Als u ook daar niets heeft ontvangen, zal in het dossier gecontroleerd moeten worden of uw gegevens correct zijn ingevoerd. Dit kunt u samen met uw contactpersoon controleren.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?
    U kunt met de knop Wachtwoord opvragen een nieuwe mail ontvangen om een wachtwoord aan te maken.
  • Wie kunnen toegang krijgen tot het cliëntportaal?
    Zowel de cliënt als de contactpersonen kunnen een persoonlijke toegang krijgen tot het cliëntportaal. Hiervoor moet de toestemming die de cliënt of de wettelijk vertegenwoordiger geeft, schriftelijk worden vastgelegd in een toestemmingsformulier.
  • Wat zijn de gebruikersvoorwaarden voor het cliëntportaal?
    De eerste keer dat u inlogt in het cliëntportaal vragen we u om akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden van het cliëntportaal. Als u akkoord gaat, vinkt u het vakje ‘Ik ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden’ aan en klikt u vervolgens op ‘Ik ga akkoord met de voorwaarden’. U kunt de voorwaarden altijd teruglezen in het cliëntportaal.
  • Welke gegevens kan ik terugzien in het cliëntportaal?
    Nadat u bent ingelogd in het cliëntportaal kunt u het zorgdossier terugzien dat aan uw account is gekoppeld. Klik hiervoor op Mijn Zorgdossier links in het venster.
  • Waar vind ik het cliëntportaal?
    Nadat u op de link naar het cliëntportaal klikt, komt u bij het startscherm waar u een wachtwoord kunt opvragen en daarna ook kunt inloggen.
  • Klopt het dat ik geen rapportages terug kan zien van voor de activatie van mijn account?
    Ja, dit klopt. Op het moment dat uw account wordt geactiveerd, wordt er een koppeling gelegd tussen het ECD (Elektronisch Cliëntendossier) en het cliëntportaal. U kunt daarom geen rapportages bekijken van het moment voordat deze koppeling is gelegd.
  • Kan ik het cliëntportaal op mijn mobiele telefoon gebruiken?
    Ja, u kunt het cliëntportaal zowel op de gewone computer, laptop, tablet als smartphone gebruiken.
  • Hoe kan ik uitloggen?
    In verband met de bewaking van uw privacy vragen wij u om na het gebruik van het cliëntportaal altijd uit te loggen.
    Klik op het poppetje rechtsboven in het cliëntportaal; poppetje-clientportaal.png#asset:15667en klik vervolgens op: Uitloggen
200218 Arf 010